Soetaert viert 100 jarig bestaan

Soetaert onthult zijn nieuwe logo

Funderingsexpert Algemene Ondernemingen Soetaert nv vierde het afgelopen weekend zijn 100-jarige jubileum op de eigen terreinen langsheen de Esperantolaan in Oostende. Ook onthulde de dochteronderneming van Jan De Nul Group met grote fierheid zijn nieuwe logo. Een frisse blik vooruit naar de toekomst.

Afgelopen vrijdag en zaterdag ontving Soetaert zijn klanten, partners, lokale politiek en eigen medewerkers op een feestelijke manier. Zij konden genieten van een leerrijke rondleiding op de terreinen en van een hapje en drankje achteraf. Na de welkomstspeeches onthulde het bedrijf zijn nieuwe logo.

Eric Beyts, Algemeen Directeur van Soetaert: “We zijn trots om het 100-jarige bestaan van Soetaert te kunnen vieren en kijken vooruit. We graven diep en bieden een stevige basis voor eender welk project. Van Panama tot Polen, of van Ghana tot Guyana, onze vaklui staan klaar om snel te mobiliseren voor eender welk type funderingswerk met ons gespecialiseerd materieel.”

Het verhaal begon bij Jérôme Soetaert. In 1922 richtte hij zijn eenmanszaak op, met als hoofdactiviteit kustverdedigings- en beschermingswerken. Zijn zonen Julien, Edmond en Hilaire namen de zaak over in 1948 en vormden het bedrijf om tot Algemene Ondernemingen Soetaert nv.

In naoorlogse tijden maakte het bedrijf naam en faam door intensief mee te werken aan de heropbouw van ons land. Lokaal verankerd in Oostende breidde het bedrijf al gauw zijn activiteiten over heel België uit.

Doorheen de jaren bleef het bedrijf groeien en specialiseerde het zich meer en meer in funderingstechnieken. Deze specialisatie zorgde ervoor dat Soetaert bekend werd in België, Nederland, Frankrijk en Luxemburg.

In 2015 nam bouwbedrijf Jan De Nul Group de funderingsexpert over, een win-win situatie voor beide bedrijven.

Ter ere van het 100-jarige bestaan pakt Soetaert uit met een nieuw logo.

Het afgelopen feestweekend onthulde Soetaert zijn nieuwe logo. Een nieuwe frisse uitstraling die klaar is voor de toekomst.

Soetaert staat bekend als de meest veelzijdige expert op het vlak van funderingen, mede dankzij verschillende in-house ontwikkelde technieken. Zo kan voor elke funderingsvraag een oplossing geboden worden. Daarom koos Soetaert voor een logo in de vorm van een gestileerde S, waarin de vorm van een grondboor kan herkend worden.

Soetaert investeert continu om een stevige basis te bieden aan de toekomst.

Onder de vleugels van moederbedrijf Jan De Nul Group, investeert Soetaert in technieken, materieel en in zijn mensen. Hiermee wil het bedrijf zich klaarmaken voor meer en nog uitdagendere projecten, met uitbreidingen naar het buitenland. Waar het bedrijf vroeger eerder binnenlands werkte, biedt het nu ook oplossingen voor funderingswerken in het buitenland. Zo ging Soetaert al aan de slag in Panama, Polen, Ghana, Guyana, Frankrijk, Nederland, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk.

Soetaert groeit volop en is steeds op zoek naar nieuwe collega’s: machinisten, techniekers, werf- en projectleiders. Wie een passie heeft voor het leggen van sterke funderingen om op te bouwen en terecht wil komen in een hecht team van specialisten, kan een kijkje nemen op jobs.jandenul.com